AP-7, AP-2, Eix Pirinenc i Ronda Nord, projectes desencallats a la reunió entre els equips de Paneque y Puente

La consellera Paneque aconsegueix una inversió de 710 milions del ministre Puente

Els equips negociadors, amb el granollerí Jordi Terrades (1º esq). Foto gencat.

La consellera de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, Sílvia Paneque, i elministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, han tancat  l’acord per a la signatura dels Convenis de l’AP-7 i l’AP-2, l’Eix Pirinenc (N-260) i la Ronda Nord. Les actuacions previstes comportaran una millora molt substancial en les infraestructures viàries a Catalunya, amb una inversió total de 710 milions d’euros.

“Aquesta primera reunió amb el Ministeri ha estat molt profitosa”, ha remarcat la consellera Paneque, que ha posat de manifest que “la relació institucional és fonamental per avançar des de Catalunya i que avançar des de Catalunya és també avançar des d’Espanya, en un marc europeu”. Així, la consellera de Territori ha destacat l’acord que “en el pròxim Consell de Ministres anirà a aprovació i podrem desencallar diverses encomanes de gestió importants, en infraestructures importants: la millora de 16 accessos a l’AP-7 i l’AP-2, l’encomana de la B-40 i l’N-260”.

Així, la consellera Paneque i el ministre Puente han acordat abordar el darrer pas dels Convenis que recullen aquestes actuacions de cara a la seva signatura. Aquests documents concreten com es desenvoluparan les actuacions recollides en el protocol d’encomanes de gestió pel que fa a la millora de la connectivitat de l’AP-7 i l’AP-2 i la millora de la funcionalitat i la seguretat de l’N-260, així com en el protocol del projecte de la Ronda Nord dels sistemes urbans de Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès.

El Conveni de l’AP-7 i AP-2 preveu actuacions per a la millora de les connexions a aquestes vies de comunicació, amb una inversió de 250 MEUR, per afavorir l’accessibilitat i la mobilitat en aquests corredors. Els projectes ja estan en redacció. Pel que fa a l’N-260, les actuacions plantejades, valorades en 260 MEUR, tenen com a objectiu principal la millora de la funcionalitat, l’accessibilitat i la seguretat d’aquest important eix de comunicació. Finalment, la Ronda Nord permetrà connectar i millorar la mobilitat a Terrassa, Sabadell i Castellar del Vallès, a partir de la proposta del Pla Específic de Mobilitat del Vallès. En aquest cas, la inversió prevista és de 200 MEUR.

La Generalitat impulsarà i redactarà els projectes i estudis necessaris i licitarà i executarà les obres corresponents. De la seva banda, l’Estat, aportarà a la Generalitat la inversió corresponent, mitjançant transferències anuals.

En definitiva, el projecte de la B-40 fins a la conurbació de Castellar-Sabadell-Terrassa està pràcticament enllestit així com el corresponen a l'etapa d'anàlisi i posterior finançament. Ara només caldrà conèixer si el govern socialista de Catalunya serà valent i endegarà el projecte fins a Granollers malgrat les reticències del seu soci, ERC.