Dirigiran els seus esforços en la fabricació basada en la tecnologia híbrida

Ford frena oficialment el seu programa de cotxes elèctrics

Linea de producción de Ford / Foto web Ford España
El fabricant nord-americà de cotxes Ford, amb fàbrica a Almussafes (València), ha anunciat oficialment que frena el seu programa, i les corresponents inversions, de fabricació de cotxes elèctrics. Altres signatures com Mercedes, BMW o el Grup VW han reconegut que l'electrificació no compleix les previsions esperades, però sense arribar a confirmar la cancel·lació de nous models, encara que si que han reduït de manera important la seva producció davant la falta d'estímul per a la seva compra dels governs europeus, principalment l'alemany, després de deixar de ser subvencionada la seva compra.

Que les vendes de cotxes elèctrics no van per bon camí és cap secret, però Ford s'ha convertit en el primer fabricant que ha cancel·lat oficialment bona part del seu programa, inclòs el desenvolupament dels seus futurs elèctrics i modificacions en els seus plans de futur, que es basaran en els models híbrids. 

Tal com informen diverses agències de notícies i diaris digitals avui, el fabricant confirma una nova estratègia que dona prioritat a una altra mena de tecnologies com les híbrides sobre els elèctrics, alhora que cancel·la per complet el llançament d'un SUV elèctric. 

Aquesta nova estratègia afecta tant a la cadència de llançaments de nous models com a la cadena de proveïment dels seus nous vehicles, que basarà en tecnologies híbrides. Ford explica també que aquestes noves accions també poden provocar despeses addicionals i despeses en efectiu de fins a 1.348 milions d'euros, generant un total en despeses de 1.700 milions d'euros. 

A més, la companyia assenyala que, donades les opcions de propulsió i la creixent demanda d'híbrids,  la combinació de despeses de capital anuals de Ford dedicats a vehicles elèctrics de bateria (BEV) disminuirà entre un 30 i un 40%, aproximadament. 

Finalment, la marca explica que per a algunes aplicacions comercials i per a vehicles més grans, el cost de la bateria d'un vehicle purament elèctric continua sent un desafiament, per la qual cosa desenvoluparà una nova família de SUV amb tecnologia híbrida més eficient i barats de fabricar.