Transports inverteix 3,5 milions en la nova estació de Mollet del Vallès de la R3
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha adjudicat per 3,5 milions d'euros (IVA inclòs) la redacció del projecte constructiu per a la duplicació i integració urbana de la línia R3 de Rodalies al seu pas Mollet del Vallès, la qual cosa denominaríem la línia "nord" que teranscurre des d'Hospitalet fins a la Tour de Querol. L'actuació inclou la construcció d'una nova estació ferroviària en el centre del municipi, la millora de la permeabilitat de la via i el desplegament de zones verdes.
L'objectiu d'aquests treballs, executats per Adif en el marc del Pla Transformin Rodalies, és incrementar la capacitat i fiabilitat del trànsit ferroviari, amb la duplicació i modernització de la via única de 3 km que travessa el municipi, i generar nous espais per als ciutadans. El projecte serà redactat per la unió temporal d'empreses (UTE) integrada per TRN Taryet i TYLin GPO. Una vegada conclòs i aprovat, es podran licitar les obres.
L'actuació forma part del pla impulsat pel Ministeri per a la transformación integral de la línea entre Montcada y Vic, amb tots els trams ja en marxa o en estudi. En aquest sentit, les obres en el tram de Mollet del Vallès donen continuïtat a la intervenció en el tram entre La Garriga i Parets del Vallès, on ja s'ha construït la segona via i ara es treballa en la modernització de la senyalització, l'adequació d'estacions i el projecte de la nova estació de Parets del Vallés.
Nova estació i espais per la ciutat
La nova estació de Mollet del Vallès s'aixecarà en el centre de la ciutat, al final de la Rambla Nova, i reemplaçarà a l'actual en el sud del municipi, millorant així l'accés dels ciutadans al ferrocarril. Amb un disseny representatiu, l'estació se situarà en la nova plaça i zona urbana que es generarà sota un viaducte (200 m) que es construirà com a pas per als vianants per a unir la Rambla Nova i la Rambla de la Va unir, en substitució dels dos passos inferiors actuals.
L'actuació reforça la integració i la permeabilitat del ferrocarril a la ciutat, generant nous espais: l'emplaçament de l'actual estació s'alliberarà per a equipaments urbans i zones verdes, es cobriran les vies en les proximitats al Parc de la Plana i es disposaran pantalles en els punts que determini l'estudi acústic.
A més, se suprimirà el pas a nivell, s'habilitaran nous passos superiors i inferiors per a comunicar tots dos costats de les vies, es renovaran els passos inferiors actuals i s'adequarà el pas de ciutat de l'estació de Mollet-Sant Fost, una vegada concloguin les obres de millora de l'accessibilitat de l'estació.
Aquesta actuació contribueix als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 9 (infraestructures sostenibles eficients i de qualitat), 7 (sostenibilitat) i 11 (ciutats inclusives i amb accés a transport sostenible). Aquesta actuació podrà ser cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER).