De forma tercament repetitiva, els informes PISA i més recentment el informe TIMSS (ambdós informes avaluadors són objectius i internacionals), ens avisen de que Catalunya està fent alguna cosa malament en Educació.
Els resultats de Catalunya no poden ser més decebedors. Estem a la cua en comprensió lectora, expressió escrita i matemàtiques.
Els anteriors governs catalans van passar de puntetes sobre aquestes evidències i van descarregar la responsabilitat del desastre a l'excés d'immigració i a la poca formació del professorat -segons declaracions dels seus màxims responsables que podem trobar a les hemeroteques-. Com si a altres comunitats d'Espanya no hi hagués immigració i com si els docents fossin els responsables de tot.
Aquesta interessada i simplista opinió de les anteriors administracions catalanes no s'ajusta a la realitat i contrasta amb el nostre criteri. En un anterior article publicat a cat.noticias ja vam fer la nostra aportació exposant els motius (més d'un) pels quals l'educació del nostre país va a la deriva.
Per altra banda, la Fundació Bofill (hiper subvencionada per la Generalitat), com a "gurús" de l'Educació de les etapes convergents i republicanes, acaben de publicar davant els nefastos resultats les seves "receptes" per revertir la situació. No veiem en elles cap mena d'autocrítica ni marxa enrere a les seves propostes pedagògiques anteriors que ens han dut al punt que estem. De fet sonen a "més del mateix" ja que de les tretze sentències presentades, vuit posen de nou el focus en la formació del professorat assenyalant-los indirectament com a responsables dels baixos resultats.
Res més lluny de la realitat al nostre entendre.
En una entrevista publicada no fa gaires dies, la nova consellera d'Educació (socialista aquest cop) apuntava en altres direccions. Afirmava que el sistema necessita estabilitat i recursos i no canvis sobtats ni un finançament insuficient, fet que nosaltres celebrem.
Lamentablement, Niubó es deixava seduir pels cants de sirena que exigeixen més formació al professorat. (S'estan estudiant projectes de noves titulacions docents en matemàtiques, per exemple).
Nosaltres no estem en contra d'una bona formació i d'un aprenentatge continuo. Però ens oposem a compartir l'opinió de que els problemes de l'Educació a Catalunya comencen o acaben amb el professorat.
El cos docents, pedra angular del sistema, està decebut amb els seus dirigents i necessita recolzament i recursos per dur a terme dignament la seva impagable missió.