La directora general de Centres Públics del Departament d’Educació i FP de la Generalitat, la vallesana Montserrat Duran, ha afirmat en una entrevista concedida a Europa Press aquest diumenge, que el descens de la natalitat dels últims anys pot ser una "oportunitat" per disminuir les ràtios a les aules i, en conseqüència, millorar els resultats educatius.
La citada directora general va manifestar que “encara que el fet de tenir menys alumnes té incidència sobre el sistema educatiu, no tot és negatiu. Entra menys gent al sistema educatiu que la que en surt. Fins al 2008 va créixer, però a partir del 2009 va començar a disminuir. Cada any hi ha menys alumnes", conclou. Concretament, aquest curs s’han matriculat 1.800 nens menys a I-3 respecte al curs passat, i 1.100 menys a 1r d’ESO.
Per a Montserrat Duran, “estem començant a analitzar (la caiguda d’alumnes) i veurem en quina mesura pot ser una qualitat, ja que pot ser una oportunitat per reduir ràtios que poden portar a millorar els resultats educatius". Segons ella, aquesta situació podria donar resposta a “coses que ja vénen de fa anys, com els centres educatius amb estructura de mòduls prefabricats o per a les escoles que estan molt plenes”.
En definitiva, la directora general de Centres Públics del Departament d’Educació i FP de la Generalitat està esperant diverses coses i per aquest ordre: menys natalitat, menys ocupació “natural” a les aules, que la ràtio d’alumnes es redueixi sola i, per tant, que sobrin barracons. I, de passada, que es noti menys la manca de professorat i, ja posats, que molesti menys tothom.
Això sí, allò de millorar la qualitat de l’educació dels catalans i capgirar els informes PISA i companyia, ho deixem per al pròxim cop de calor: a veure si amb una pujada de temperatures tenen una nova “gran” idea i surten els nostres alumnes de primària i secundària sent uns Sèneques. Encara que, amb el nivell de raonament mostrat per aquests tècnics polítics professionals, igual arriben a la conclusió que si eliminen l’Educació, eliminen el problema. Més fàcil, impossible.