El comportament de les vendes d'alimentació i de la resta de productes ha estat similar, amb un creixement de l'1,4% en tots dos casos.
Al desembre, l'índex va augmentar un 2,5% respecte al mateix mes de l'any anterior. Aquest augment interanual es deu, principalment, a l'increment de les vendes de productes no alimentaris (+4,6%), ja que les vendes d'alimentació han augmentat lleugerament (+0,5%).
Al llarg de l'any, les vendes a les grans superfícies s'han mantingut en xifres positives, excepte al gener, juny i setembre, quan es van reduir (-1,8%, -1,5% i -1,9%, respectivament).

Índex a preus constants: caiguda de l'1,4%
L'índex a preus constants –és a dir, eliminant l'efecte dels preus– registra un descens de l'1,4% en mitjana anual i reflecteix un impacte més gran dels preus en els productes alimentaris respecte a la resta de productes.
Per grups de productes:
- Les vendes de productes d'alimentació van disminuir un 1,9%.
- Les vendes de la resta de productes van caure un 0,8%.
Al desembre, la caiguda de l'índex a preus constants va ser del 0,6% interanual. No obstant això, destaca que:
- L'índex d'alimentació va disminuir un 1,8%.
- L'índex de la resta de productes va augmentar un 0,5%.