«Amb la mà al cor, lamentem profundament comunicar el traspàs de la nostra fundadora i ànima mater de l’empresa, la Sra. Lola Casademunt», diu el comunicat.
El comunicat continua: «La Sra. Lola és i serà la raó de ser de la nostra empresa. Una dona forta i resilient que, l’any 1981, en quedar vídua amb quatre fills, va decidir iniciar un projecte amb l’objectiu de tirar endavant la seva família. Així va néixer Lola Casademunt. La Sra. Lola va fer d’aquest projecte el projecte de la seva vida, i la seva ambició, valors i compromís seguiran sent el nostre objectiu per mantenir el seu llegat viu. Un exemple per a tots nosaltres amb la seva visió pionera, la seva tenacitat i perseverança. Ens quedem amb totes les lliçons i savis aprenentatges que ens va transmetre durant tants anys. Des de Lola Casademunt, ens comprometem a continuar vetllant perquè aquest projecte segueixi sent la viva imatge del seu llegat. En aquest moment tan delicat, compartim el dolor de la seva família i amics», conclou el comunicat.
L’empresària va començar la seva aventura en el món de la moda fa quaranta-tres anys, després de quedar vídua i amb quatre fills a càrrec. Després de la mort del seu marit, Casademunt va cedir el lideratge de l'empresa de pinsos del seu marit i va adquirir una petita merceria a Barcelona per distribuir les col·leccions que realitzava al soterrani de casa seva a Cardedeu.
L’actual empresa, amb seu central a Cardedeu, a la carretera de Granollers, està en mans de la seva filla Maite Gassó i Casademunt, que va heretar de la seva mare la imaginació artística i de disseny i que actualment n’és la presidenta. La companyia compta actualment amb una xarxa de més de 23 botigues pròpies i prop de 40 corners a El Corte Inglés i quatre franquícies, a més d’estar present en fins a 800 punts de venda multimarca.
Malgrat la implicació familiar en el negoci, el febrer de 2020 tant Maite Gassó com Lola Casademunt van tenir la visió de professionalitzar l’empresa amb fitxatges de directius especialistes, fet que ha permès ampliar la presència internacional en països com l’Aràbia Saudita, Mèxic o Puerto Rico. La firma desfila a les principals passarel·les nacionals, com 080 Barcelona Fashion o Mercedes-Benz Fashion Week Madrid, i té previst tancar l’any amb un creixement del 26% en comparació amb l’any anterior, fins als 57 milions d’euros.
Descansi en pau una gran senyora, tot un referent de la moda catalana i espanyola i un orgull per al Vallès Oriental i Cardedeu.