La marca, creada pel dissenyador de reconegut prestigi Vicenç Viaplana, evoluciona respecte a l’anterior, mantenint l’essència però actualitzant el disseny per reflectir la modernitat i la diversitat de la institució.
El nou emblema manté els 39 municipis representats per quadrats de costats arrodonits que simbolitzen la unitat i la diferència de cadascun d’ells i, alhora, la seva cohesió, que conforma un tot, la comarca del Vallès Oriental. El principal canvi és el text descriptiu, que evoluciona de "El Vallès Oriental. Consell Comarcal" a "Consell Comarcal del Vallès Oriental" amb l’objectiu de donar més valor a la institució, per destacar la seva identitat i reforçar el seu paper com a referent en la gestió comarcal.
La nova imatge corporativa s’ha desenvolupat amb un esperit de senzillesa, claredat i d’utilitat i, ara, també permet identificar fàcilment els diferents serveis i àrees, associant-los a la marca principal. L’objectiu és que la comunicació sigui eficaç alhora que elegant.
Per assegurar una identificació visual ràpida i coherent dels diferents àmbits, s'ha assignat un color distintiu a cadascun d'ells (verd corporatiu per a serveis generals, blau per a economia, verd festuc per a medi ambient i territori i lila per a serveis a les persones).
Aquesta nova arquitectura de marca, basada en una paleta de colors específica per a cada àmbit principal, busca millorar la identificació i comprensió dels serveis. La senzillesa i la claredat són els pilars fonamentals d’aquesta nova imatge, per assegurar una comunicació efectiva i una presència visual coherent en tots els aspectes de l’organització.