La qüestió, a partir d’ara, es si ens hem de creure que aquestes mesures milloraran el servei als usuaris a curt termini i si serviran. No ens hem d’oblidar que rodalies de Catalunya està dirigida per PSOE a Madrid i, amb el traspàs proper, estaran dirigides per el PSOE de Catalunya. Es a dir, els catalans seguim mantenint el benefici del dubte. Al menys fins que això s’arregli d’una vegada si es que algun dia s’aconsegueix...
Els acords als quals s’ha arribat la Generalitat i el govern socialista de Renfe y Adif son els següents:
· Intensificar els treballs d'inspecció d'infraestructures en l'àmbit ADIF a Catalunya per a garantir la prestació del servei de Rodalies.
· Continuar treballant en el marc del grup de treball de redacció del Pla de Rodalies de Catalunya 2025-2030 per a completar la definició de noves inversions i les prioritats de les actuacions.
· Des d'ADIF s'acceleraran els processos de selecció de personal actualment en desenvolupament per a cobrir com més aviat millor les vacants en posicions tècniques.
· Es reforçaran els centres d'informació i gestió de Renfe, així com el personal destinat a l'atenció immediata a les persones usuàries en cas d'incidència i informació a la ciutadania.
· Es comunicarà a la Generalitat les actuacions que comportin afectacions als usuaris amb una antelació de 6 mesos. Per a poder establir les mesures d'informació als usuaris i poder compartir amb ells els projectes i crear comissions de seguiment.
· En aquelles obres que hagin requerit un tall del servei de més d'una setmana, no reprendrà l'activitat amb passatgers sense un període de probes de mínim un dia per a talls de més d'una setmana i de 2 dies per a talls de més d'un mes.
· Les obres de manteniment nocturn es lliuraran amb una hora d'antelació a l'operació de serveis comercials.
· Establir reunions semestrals amb les diferents plataformes d'usuaris i de defensa del transport amb ferrocarril.
· Incrementar les reunions periòdiques per a fer seguiment de les actuacions dutes a terme a Catalunya per a millorar el sistema ferroviari.
· Donada la magnitud de les inversions en curs del pla de Rodalies, Adif habilitarà una oficina tècnica per a la direcció i seguiment de les actuacions.
Al menys una noticia bona surt de tota aquesta disbauxa: es mantenen les inversions en infraestructura ferroviària a Catalunya. Només faltaria.