La primera fase tindrà 14 quilòmetres i donarà servei a Cambrils, Salou i Vila-seca

El projecte del tramvia del Camp de Tarragona comença a endegar

El projecte del tramvia del Camp de Tarragona començarà a desplegar la primera fase. El projecte constructiu es troba en el final del procés de redacció, amb previsió de què estigui lliurat a finals d’aquest any per poder licitar-ne les obres a continuació. Aquesta fase, de 14 quilòmetres, donarà servei als termes municipals de Cambrils, Salou i Vila-seca. El traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials.
Mapa del traçat de la fase 1 de l'actuació del tramvia del Camp de Tarragona
photo_camera Mapa del traçat de la fase 1 de l'actuació del tramvia del Camp de Tarragona

Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, i amb subministrament elèctric per bateries. Els aspectes que s’han tingut en compte pel disseny d’aquests trams sense catenària són: la plena integració de l’actuació en la trama urbana, els àmbits amb alta densitat de població pels quals està previst que discorri el tranvía i la capacitat d’autonomia i recuperació d’energia de les bateries

L’actuació de la primera fase disposarà de 14 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, atès que existeix una cessió temporal i gratuïta d’Adif a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per ocupar-los.

El projecte també inclou unes cotxeres i tallers al terme de Vila-seca, i es complementarà amb l’adquisició de 7 unitats de material mòbil tramviari amb una longitud de 40 metres. El cost total de l’obra, el material mòbil i les cotxeres de la primera fase està previst en uns 150 milions d'euros.

Més a Cataluña