Tot i que es preveu un sistema de catenària, el traçat comptarà també amb un tram específic entre estacions sense catenària als municipis de Cambrils, Salou i Vila-seca, i amb subministrament elèctric per bateries. Els aspectes que s’han tingut en compte pel disseny d’aquests trams sense catenària són: la plena integració de l’actuació en la trama urbana, els àmbits amb alta densitat de població pels quals està previst que discorri el tranvía i la capacitat d’autonomia i recuperació d’energia de les bateries
L’actuació de la primera fase disposarà de 14 parades, entre les estacions de Cambrils Nord i Vila-seca Estació, tres de les quals conformaran un intercanviador amb les estacions ferroviàries d’Adif de Cambrils Nord, Salou-Port Aventura i Vila-seca. El seu traçat discorrerà majoritàriament per terrenys de l’antic corredor ferroviari i pels vials, atès que existeix una cessió temporal i gratuïta d’Adif a Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) per ocupar-los.
El projecte també inclou unes cotxeres i tallers al terme de Vila-seca, i es complementarà amb l’adquisició de 7 unitats de material mòbil tramviari amb una longitud de 40 metres. El cost total de l’obra, el material mòbil i les cotxeres de la primera fase està previst en uns 150 milions d'euros.